تغییر تعرفه‌های ارتباطی و مکالماتی اپراتورهای ارتباطی موجب شده تا اختلاف هزینه‌ای در برخی موارد برای مشترکان اعتباری و دائمی اپراتورها قابل توجه باشد پس در این میان خدمات کدام اپراتور مقرون به صرفه‌تر می باشد؟

تغییر تعرفه مکالمات اپراتورهای تلفن همراه که در پی مجوز کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از سه ماه گذشته شروع گردید، موجب گردید تا تعرفه‌های متنوعی در شرکت‌های مختلف ارتباطی وضع شود.

سال گذشته نیز هم‌زمان با چنین روزهایی مجوز افزایش تعرفه‌ به اپراتورها داده شد اما وزیر ارتباطات دولت یازدهم فشار ناشی از این افزایش‌ بر دوش مردم را سخت دانست و جلوی انجام این کار را گرفت تا اینکه سرانجام در دولت خویش این مجوز را صادر نمود.
 
بر این اساس اپراتور اول ارتباطی که برند همراه اول را یدک می‌کشد از اردیبهشت ماه سالجاری و با فلت‌‌سازی (حذف هزینه‌های جابه‌جایی) شبکه خود، تعرفه‌های جدیدی را اتخاذ کرد که طبق گفته مدیر عامل آن نهایتا شش درصد موجب افزایش در هزینه‌های مکالماتی مشترکان دائمی می‌شود.
اما در همین حین اپراتور دوم ارتباطی با نام ایرانسل، تعرفه‌های مشترکان دائمی خود را کاهش چشم‌گیر و قابل توجهی داد.
 
اپراتور سوم هم که البته شاید در بازار رقابتی و در مقابل همراه اول و ایرانسل حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد اما در مقابل تغییر رویه این دو اپراتور، روال کاهش تعرفه‌ها را در پیش گرفت.
این اپراتور نرخ هر دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای سیم‌کارت‌های دائمی خود را همچون ایرانسل 499 ریال قرار داد در حالیکه نرخ هر دقیقه مکالمه برای مشترکان این رده همراه اول 570ریال است.
 
ایرانسل در طبقه‌بندی تعرفه‌ای میان اپراتورها، سرآمد سایرین است زیرا مجموع تعرفه‌های سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری‌اش به بازار رقابتی نزدیک‌تر است.
مکالمه درون شبکه‌ای ایرانسلی‌های اعتباری نیز 620 و برون شبکه 852 ریال است.
این نرخ برای همراه اول نیز به ترتیب مکالمات درون و برون شبکه‌ای 670 و 937 ریال است.

تاریخ : 8-4-1393
DMarket e-Shop CMS . This Page Published By Dmarket Eshop CMS . All right reserved